söndag 23 november 2008

Väder o vind o drömmar om sommaren

Verkar som de är på väg ett riktigt busväder ifrån östersjön, hoppas de inte når hit till oss men risken är ganska stor att vi får åtminstone en del "flurväder".

Under tiden så får man väl drömma tebaks till sommaren å solskenet.
Serverar här bilder ifrån en av de första "onsdagsträffarna" som anordnades på sensommaren. Här står vi uppställd på hembygdsgården där vi köpte fika å hade allmänt trevligt.
Hoppas på en fortsättning på detta nästa år, trevligt me en knutpunkt utan full festyra(inte för att de är nåt fel på de)








Här är en bild ifrån Aug innan vi köpte NIMO:n. Båten på bilderna är en Observer 17. Första bilden är på västra sidan av sjön med Bräcke i bakgrunden och den andra bilden är ifrån klipphällorna på östra sidan av Sandnäsfjärden.






















Känns som de krävs en förklaring till de här me båtarna. Jag köpte alltså min första båt i juni -08 en Observer 17 med AQ115/100. (Jag hade varit sugen på o pröva på båtlivet ett par år men inte kommit till skott) Använde den mkt. frekvent under sommaren men kände redan ifrån början att de inte blev riktigt rätt, absolut inget fel på båten men de saknades nåt...UTRYMME.


Så då hösten närmade sig började jag få panik efter en större båt så att jag skulle slippa jaga båt till våren då man bara vill sjösätta.

Efter ett långvarigt draggande efter en lämplig skuta (mina stackars vänner och framförallt min älskade sambo behövde aldrig sakna båtdiskussioner) så hittade jag en finfin kandidat bara 6-7 mil hemifrån i Hara. En NIMO 22, Ruff, Eltoa, Kylskåp, Gasolkök och vask till en bra kurs och i ett lättmanövrerat paket så jag slog till. Den var renoverad och ombyggd -96 med NY motor, en AQ250/280.
Denna pärla var allting jag ville ha förutom den ngt kantiga 70-talsbyggnationen men man kan ju inte få vad som helst för en grindslant. I vinter ska jag förbättra en del o sätta min egen prägel på en del annat, om de blir på gott eller ont de får vi ju se. Tänkte återkomma me lite projektbilder under våren eftersom de fortskrider.



Här är en bild på pärlan förtöjd på Gimmerön.




















Ja då va de slut för denna gång, bäst ja sover lite ifall de blir arbete tidigt imorgon. Godnatt








Inga kommentarer: