tisdag 25 november 2008

SNÖ!!!!!!

Ja lite flurväder blev de ju, he he. De har snöat så in i HE***TE de kändes som de aldrig skulle bli nån ände. Å de blir de inte heller, inatt väntas mer snö och kanske ev snöblandat regn. Helt djävla underbart. Skämt åsido, de är ganska fantastiskt de här me vinterväghållningen. Måndag morgon blev ja väckt kl 4:30 å sen vart de full fart fram till 23:00 då jag kom hem, gick o la mig vid midnatt för att bli väckt igen 03:20 för att glad i hågen kasta mig iväg som den VÄGENS RIDDARE jag är o undsätta alla stackars bilister i morgontrafiken. Nu hade de inte ramlat ner så mkt under dom sista timmarna så de blev en ganska lugn plogtur som avslutades med 3-4 andra jobb som hade fått vänta under snöfluret. Hemkommen på gården upptäcker jag ett AKUT servicebehov som tog den närmaste timmen i anspråk för att provisoriskt spjälka benbrottet.
Efter alla dessa äventyr så fick jag komma in hemma vid ca 19:30 för att få lite middag, tänk va dom missar alla KOMMUNALANSTÄLLDA.

Inga kommentarer: