onsdag 20 maj 2015

Nytt nattpass !

Igår blev det efter en 1/2 dags vab:ande dags för lite arbete till 20:00 för att sen bege sig till MATHILDA för ett nytt kvällspass, detta utvecklades sen till nattarbete då kvällens uppgift blev att montera Lagun-fästet i förruffen o de visade sig vara "lite" krångligt.

På god väg, två skruvar kvar.
Jag fick börja med att kapa hål i ett 8cm djupt skott ifrån utrymmet under v-kojen där det sen även visade sig vara "tomt" mellan bortre skottväggen och teak-plywooden ute i ruffen som jag tänkt montera bordsfästet på. Lösningen blev att borra stora hål så jag kom åt att montera bricka och mutter på insidan. Här tänkte jag sen skruva fast en täckskiva bara för att dölja plastslakten.
Till slut....färdig! bordet kändes litet men de ska bara användas till frukost i ruffen kalla dagar och till snacks till kvällen så de funkar nog. 01:00 släckte jag lampan och åkte hemåt till några timmars sömn innan en ny heldags-vab.
 
 

Inga kommentarer: