söndag 29 mars 2015

Snö och båtfix.

Hemfärden ifrån Uppsala gick över Sundsvall o Hjertmans där jag hade tänkt hämta vår nya wc-stol men tji fick jag då dom hade missat att vi ska ha en för 24volt. Den nya vattenpumpen hade inte heller kommit så jag gick tomhänt därifrån.....har nog aldrig hänt förut.
På fredagen ramlade de ner 15cm snö så då blev det ordinarie sysselsättning(snöröjning) fram till tre på lördags-morgonen. Lördagen blev hemmabunden me snöskottning o umgänge me familjen och avslutades med ett nytt arbetspass till två på söndag morgon. Men på söndag em fick jag så tillfälle att titta till Mathilda en stund. Lokalen hon står i var lite kall (10°) så utv plastning ställdes in men med en värmefläkt inne så la jag 5-6 lager på insidan istället. Jag misslyckades lite med en del luftbubblor som ja får slipa ner o plasta om senare men de är ju inte hela världen.

Medan jag väntade på värmen så grundmålade jag min nymonterade plywood-kloss. När jag plastat klart så ska jag måla om hela utrymmet innan jag monterar den nya genomföringen o kranen till sjövattnet.
Rakt ner i skrovet hittade jag två skruvhål i botten, naturligtvis inte genomgående men ändå, hur tänkte man här?? Efter lite slipande med ett stift i borrmaskinen så fick även dessa lite plast och några mattbitar.

Inga kommentarer: